joi, 10 noiembrie 2011

Tort cu struguri

Acum ceva timp a fost ziua sotului meu si trebuia sarbatorit cum se cuvine, cu tort, etc.. asa ca am gasit o reteta de tort intr-o revista si m-am gandit sa o incerc, mai ales ca era cu struguri. Iata de ce aveti nevoie:

Ingrediente pt blat:

250g unt
300g zahar
6 oua
350g faina
3 linguri de lapte

Eu am facut blatul din 8 oua, si am mai adaugat o lingurita de bicarbonat de sodiu stins cu zeama de lamaie deoarece reteta originala nu avea.. m-am gandit ca poate nu va creste suficient, dar a crescut mult prea mult. Si acum sa trecem la "fapte": intr-un vas se freaca untul cu zaharul pana devine o crema pufoasa, apoi se adauga galbenusurile pe rand, peste aceasta compozitie se adauga faina si laptele. Se bat albusurile spuma si se amesteca usor in compozitie.
Apoi se tapeteaza cu hartie de copt o forma rotunda, se toarna compozitia si se coace la cuptor pana se rumeneste iar proba cu scobitoarea iese bine, dupa care se lasa la racit.


Pentru crema:

350g zahar
350ml lapte
500g frisca
7 oua

Se bat galbenusurile cu zaharul, apoi se adauga treptat laptele. Se pune pe foc amestecandu-se incontinuu pana se ingroasa. Dupa ce s-a racit se incorporeaza usor frisca batuta separat.



Blatul se taie in doua, sau in trei, (avand in vedere ca blatul meu a iesit mai mare, l-am taiat in trei), se insiropeaza primul blat, iar apoi se intinde un strat subtire de crema, iar peste acesta se pune un strat de boabe de struguri taiate in jumatati, dupa care se aseaza un strat de crema. Se aseaza alt blat si se repeta procedura, dupa care se aseaza ultimul blat, se insiropeaza, apoi se aseaza un strat de crema.
Tortul se imbraca in crema ramasa sau in frisca , si se decoreaza cu boabe de struguri taiate in jumatati.


A iesit un tort de 4kg si ceva, am folosit 1,2 L de frisca, iar struguri in jur de 1kg, albi si rosii, nu a aratat ca un tort facut intr-un laborator de cofetarie, dar a fost foarte gustos si a trecut foarte repede :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu