joi, 4 octombrie 2012

Crap umplut

Si iata ca pe langa desenele pentru fetita mea.. am pregatit si o reteta pentru concursul organizat de Teo si Afaf. Stiam de la bun inceput ca vreau sa particip, dar nu stiam cu ce, aveam in minte o reteta cu carne pui, dar cu totul intamplator am pregatit o reteta cu peste.. crap umplut. E un preparat usor, foarte gustos si delicios.. numai bun atunci cand vrei sa gatesti ceva pentru o ocazie speciala.. sau vrei doar sa impresionezi pe cineva. Iar daca nu vom reusi (me and my fish :)) ) sa impresionam juriul cu aceasta reteta (ca deh ..cu totii tintim spre "potul" cel mare) atunci ne vom multumi doar cu a impresiona papilele gustative ale "trecatorilor".. si cu cina pe care am luat-o aseara.

Si hai sa trecem la treaba. Ai nevoie asa:
- una bucata peste crap in jur de 1,5 - 2 kg 
- 3-4 linguri de orez (eu am folosit 4 linguri)
- 200 g ciuperci 
- 3 cepe mari
- 3 morcovi (in cele din urma am folosit 4)
- 1 ardei gras - preferabil rosu
- 1 pahar suc de rosii
- 1 pahar apa
- 1 pahar vin alb
- 100 ml ulei de masline
- 200 g rosii cubulete din bulion (in lipsa de.. am folosit rosii proaspete din gradina - oparite si decojite)
- 7-8 catei de usturoi  (dar.. era loc si de mai mult)
- 1 legatura de patrunjel verde
- 2-3 foi de dafin
- cimbru
- tarhon
- marar
- sare
- 1 lamaie pentru decor




O lista de ingrediente lunga cat o zi de vara.. dar nu e de speriat ci usor de preparat! Mai intai de toate pregatim pestele.. curatam, spalam, taiem codita si 'masam' bine cu sare.. apoi il lasam sa se 'reculeaga' vreo 30 de minute. Spalam orezul, curatam legumele si ciupercile si le spalam bine.


Pregatim umplutura in felul urmator: taiem 2 cepe solzisori (eu am folosit doar una si jumatate caci au fost prea mari) si le calim in 50 g ulei de masline, iar cand devine transparenta adaugam orezul si ciupercile tocate, acoperim vasul cu un capac si le inabusim pana cand scade lichidul, spre final punem un morcov razuit prin razatoarea mare, adaugam sare, cimbru, patrunjel verde tocat, marar si tarhon, si lasam deoparte pana-i vine randul..



Dupa care ne ocupam de 'patul' de legume pe care se va odihni "frumoasa adormita".. sau ma rog.. frumosul. :))) Intr-o tava inalta presaram rondele de morcov, ardei, ceapa si usturoi, condimentam cu sare, adaugam foile de dafin si rosiile.



Dupa toate astea urmeaza sa ne ocupam de peste.. il luam frumos si-i introducem putina umplutura in burtica, dupa care luam un ac si o ata, mai tare, si-i tragem o cusatura asa cat sa nu dea pe-afara.. si grija mare cata umplutura introducem in el, caci nu vrem sa crape crapul.. (mie mi-a ramas o lingura de umplutura pe dinafara) ah.. inca ceva, musai sa punem si putina dragoste pe ici pe colo sa iasa treaba bine.. caci "daca dragoste nu e.. nimic nu eeeeeeeee". :-))))



Asezam pestisorul pe patul de legume, adaugam uleiul ramas, sucul de rosii diluat cu apa si vinul, decoram cu cateva rondele de rosii si introducem tava la cuptor o ora.. poate chiar mai mult, depinde de cuptor, pana cand sunt legumele bine patrunse. Mai scoatem din cand in cand afara si stropim cu sos din tava, spre final putem adauga si patrunjel verde tocat.




Dupa ce s-au patruns bine toate.. scoatem tava din cuptor si asezam (cu grija maaaaaaaare) pestele pe un platou si decoram cu felii de lamaie.. si gata pestele. Servim cu o mamaliguta si cu sos, evident.. si dupa preferinte..  si un pahar de vin alb.



Pofta buna!!!

Un comentariu: