marți, 5 februarie 2013

Gogosi cu gem

Musai sa va dau o reteta de gogosi (pancove.. cum se spune pe la noi) foarte simpla pe care am luat-o din jurnalul bihorean de ieri si pe care am si incercat-o. Desi am fost putin sceptica la inceput, caci eu stiam de gogosi inmuiate cu lapte nu cu smantana.. gogosile au iesit mai mult decat perfecte, pufoase si tare delicioase!



Pt. 30 de bucati:
  • - 500g faina
  • - 25g drojdie (eu am folosit drojdie uscata)
  • - 2 linguri de zahar
  • - coaja rasa de la o lamaie
  • - 3 oua intregi
  • - 250ml  smantana
  • - gem de capsuni, caise, etc..

Cele 3 oua intregi se bat cu telul, se adauga zaharul, drojdia proaspata sfaramata intre degete, smantana si coaja de lamaie, dupa care se adauga faina in ploaie. Se framanta cu mana pana ce obtinem un aluat moale si elastic. Il acoperim si lasam la dospit in jur de o ora, dupa care intindem aluatul intr-o foaie pe o suprafata cu faina din abundenta si decupam (la alegere.. forme rotunde, inimioare, etc.. eu am facut forme rotunde cu un pahar). Punem o lingurita de gem (eu am folosit de capsuni) in interiorul fiecarui cerculet, ii umezim marginile cu apa si acoperim cu un alt cerculet. Asezam fiecare gogoasa intr-o tava unsa cu ulei si mai lasam o ora la dospit, apoi se prajesc pe ambele parti in baie de ulei, dupa care se scot pe un prosop de hartie ca sa se scurga uleiul in exces si se pudreaza cu zahar pudra.
Sunt delicioase, merita incercate.. Pofta buna! :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu