marți, 14 mai 2013

Tort cu crema de pepene galben

De ceva vreme am inceput sa fac si torturi, nu doar prajituri, dar inca n-am descoperit reteta perfecta pentru un blat bun, frumos si pufos care sa nu se lase, adica toate au fost bune la gust, si varianta cu ulei si fara, si cu mai multa faina si cu mai putina, si cu galbenusuri batute cu zahar, cu galbenusuri frecate cu praf de copt, blaturi cu sau fara praf de copt.. dar toate cresc frumos iar la final.. parca s-a spart un balon, totusi versiunea fara praf de copt e mai ok.. nu creste prea tare, iar asa n-are ce sa se dezumfle. Weekend-ul trecut am incercat versiunea pe care o faceam candva, la mama acasa, cand aveam vreo 14 ani.. si-am umplut cu o crema cu pepene galben, un fel de budinca, foarte buna, si acoperit cu pasta de zahar care e senzationala.

Pentru blat
- 7 oua
- 7 linguri de zahar
- 11 linguri de faina
- 1/2 plic praf de copt
- 1 praf de sare
- 4 linguri apa 

Pentru sirop:
- 1 cana apa
- 3-4 linguri zahar
- 1 plic zahar vanilat

Pentru crema
- 500 ml lapte
- 3 linguri faina
- 3 galbenusuri
- 5 linguri de zahar
- 90 g ciocolata alba
- 3-400g pepene galben (sau capsuni, sau orice..)
- 1 albus de ou
- 1 plic gelatina 

Pentru pasta de zahar:
- 450g zahar pudra (eu am folosit 600 g zahar si , evident, am mai adaugat cate o jumatate de lingura in plus de miere si apa.. si putin mai multa gelatina)
- 2 linguri de miere
- 2 linguri de apa
- 5 grame de gelatina (foi sau plic)
- cateva picaturi de esenta (la alegere) 
+ 1 pachet margarina unirea experta sau unt, 3-4 linguri zahar pudra si optional 2-3 linguri lapte caldut

Blatul se face simplu.. se bat albusurile cu putina sare, cand sunt batute bine se adauga apa si zaharul si se mai bat pana cand se topeste zaharul. Galbenusurile se amesteca cu praful de copt si se toarna peste albusurile batute amestecand bine cu o lingura de lemn de sus in jos, apoi se adauga faina amestecand usor, se introduce la cuptor , la foc mediu, in tava unsa cu margarina si tapetata cu faina, se lasa cam 25 de minute (pana cand trece testul cu scobitoarea).

Crema: se pune cam 350 ml lapte la fiert. Galbenusurile se amesteca cu faina si zaharul si restul de lapte. Cand fierbe laptele se adauga galbenusurile si se amesteca bine pana cand se ingroasa, apoi se adauga ciocolata si se mai lasa pana cand aceasta se topeste. Gelatina se hidrateaza in 50ml apa. Cand crema s-a racit se adauga pepenele galben (2/3 facut pireu si 1/3 taiat bucatele) , albusul batut bine si gelatina topita pe abur. Se lasa putin la rece si apoi se intinde pe blatul insiropat (siropul: se fierbe cateva minute 1 cana apa, 3-4 linguri zahar si un plic zahar vanilat), se mai lasa putin tortul la rece, iar intre timp mixam margarina sau untul cu zahar, caci spuneam saptamana trecuta ca pasta de zahar nu se intinde direct pe tort.. ci doar pe unt frecat cu zahar pudra, dar iacata ca se poate pune si peste margarina fara riscul de a se topi.. eu am folosit Unirea experta cu75% grasime, e geniala, am pus cam 3-4 linguri zahar pudra si 2-3 linguri lapte caldut, am uns tortul bine si am dat la rece 2 ore. Intre timp am pregatit pasta de zahar ca aici: tort-cu-pasta-de-zahar. Dupa ce s-a racit bine margarina acoperiti tortul cu pasta (detalii aici: acoperirea-unui-tort-cu-pasta-de-zahar ) si decorati cum doriti.. eu am facut stelute si fluturasi. :-)

P.S. eu am lasat pasta de zahar alba doar datorita faptului ca nu am gasit inca un colorant alimentar bun, cel pe care-l am nu coloreaza bine si-n plus pasta nu se poate modela, e sfaramicioasa.. dar cu un colorant bun se poate colora cum doriti.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu