luni, 15 aprilie 2013

Budinca de clatite cu sos (divin)

Desi am reteta aceasta de vreo 12 ani, n-am facut-o niciodata pana acum, decat in scoala, acum vreo cateva secole.. (caci pe-atunci visam sa devin cofetar, dar intamplator am nimerit la bucatari :)). In cele din urma am preparat-o ..e geniala, ne-a placut tare mult, in special micutei mele. Am scris in titlu si "divin" datorita faptului ca e absolut delicioasa iar in sos ar fi trebuit si putin vin, dar din lipsa.. am improvizat cu ce am avut prin casa si, evident, doar eu sunt de vina pentru asta. :-)

Ingrediente
- pentru clatite
   - 400 ml lapte
   - 250 g faina
   - 2 oua
   - sare
- pentru crema
   - 700 ml lapte
   - 2 oua
   - 100 g zahar
   - 75 g faina
   - 1 plic zahar vanilat
   - 75 g fructe confiate (in lipsa.. am pus nuca de cocos 3-4 linguri)
- pentru sos
   - 2 galbenusuri
   - 50 g zahar
   - 2-3 plicuri zahar vanilat
   - 50 ml vin alb (eu am folosit compot de piersici)

Din faina, oua, lapte si sare se prepara compozitia pentru clatite (10-12 buc) care se prajesc pe ambele parti intr-o tava unsa cu ulei. Se pregateste crema: punem la fiert laptele cu zaharul si cand da in clocot se adauga faina dizlovata si se fierbe in continuare pana se ingroasa, se lasa la racit apoi se adauga galbenusurile si se pune din nou la fierbere amestecand continuu. Separat se bat albusurile spuma. La crema fiarta si racita se adauga fructele confiate (in cazul meu nuca de cocos), zaharul vanilat si albusurile batute amestecand usor de sus in jos.


Se umplu foile de clatite cu jumatate din cantitatea de crema, si se aseaza pe o tava unsa cu margarina si tapetata cu zahar (eu am folosit un vas de yena), se aseaza jumatate din cantitatea ramasa de crema, apoi inca un strat de clatite, iar la final crema ramasa, se coace la cuptor cca 20 de minute, iar dupa racire se rastoarna pe un platou. Sosul de vin: galbenusurile se amesteca cu zaharul si se fierb pe aburi pana se ingroasa, se adauga vinul si se continua fierberea inca 5 minute, la final se adauga zaharul vanilat si se lasa la racit. Serviti clatitele reci cu sos de vin deasupra.. Delicioaaaaaaase!


P.S. din graba am uitat sa fotografiez vreo 2 pasi.. dar e o reteta simpla si nah nu cred ca are vreo importanta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu