vineri, 22 martie 2013

Prajitura cu suc de portocale (de post)

Musai sa va aduc la 'cunostinta' o reteta peste care am dat pur si simplu intamplator, sau poate nu chiar intamplator :-) , avand in vedere ca de ceva vreme am inceput sa rasfoiesc si site-ul Lenei , iar azi a publicat o reteta geniala, Prajitura cu suc de portocale si fructe. Si ca tot suntem in postul Pastelui, si ca e vineri, si ca suntem in ziua de carbo, o prajiturica de post merge numai bine, care, avand in vedere ca nu contine oua sau lactate, e formidabila, si foarte simplu de facut.


Aveti nevoie de:
- 2 portocale
- 200 ml de ulei de floarea soarelui
- 200 g zahar
- 1 lingura bicarbonat de sodiu
- 100 ml apa
- 350 g faina
- 100 g nuci (optional)
- 1 pahar fructe uscate (stafide, caise, prune..)
(eu am folosit nuci, o jumatate de pahar de stafide si vreo 5 linguri bune de nuca de cocos.)

Se spala bine portocalele, intr-un vas se razuieste coaja de pe una, dupa care stoarceti 100 ml de suc din ele, adaugati bicarbonatul peste. Intr-un alt bol se amesteca uleiul cu zaharul, dupa care adaugam sucul de portocale peste care am pus bicarbonatul, apoi apa, se adauga faina, amestecand bine bine cu telul ca sa nu se formeze cocoloase (aluatul trebuie sa fie de consistenta unei smantane mai groase), dupa care la final adaugati nucile si fructele uscate, amestecati si puneti totul intr-o tava (tapetata cu hartie de copt) cu diametrul de 28-30 cm si dati la cuptor pentru 35-40 de minute (depinde de cuptor). Se serveste cu zahar pudra deasupra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu